К основному контенту

İnam və Vicdan hissi nəyə görə var?


  Mənə elə gəlir ki, insanın inam hissinə təbii tələbatı var, necə ki, sevgi hissinə, qidalanmağa tələbətı var.
  Qədim zamanlardan, heç dinlərin yaranmadığı dövrlərdə insanlar təbii hadisələrə, bütlərə sitayiş edir, inanır, onlardan kömək istəyirdilər. Bunu qorxu hissi ilə əlaqələndirirlər. Mənim fikrimcə isə qorxudan deyil, qorxunun insanda yaratdığı əlacsızlıq hissidir ki, bu da insanı özündən daha ali, daha güclü bir varlıqdan kömək istəməyə vadar edir. İnsan əlacsız olduqda dərk edir ki, onun əlində olmayan şeylər var, onun idarə edə bilmədiyi.

  Hər halda dünyada, qallaktikalarda bu mükəmməl düzəni idarə edən bir qüvvə var. Balaca bir qarışqa yuvasının necə mürəkkəb quruluşa malik olduğunu görmək üçün bu kiçik şüursuz canlılar haqqında hər hansı bir sənədli filmə baxmağınız yetərlidir. Qarışqaları insanlarla, insanları qallaktikalar ilə müqayisə etmək nə qədər gülünc gəlsə də, adi bir qarışqa yuvasını insan beyini idarə edə bilməyəcəyi durumda qallaktikaları idarə edə bilərmi və ya belə bir düzən qura bilərmi? İnsan iradəsindən daha üstün olan bir beyin, və ya bir qüvvə varmı?

  Tolstoyun əsərlərinin baş qəhrəmanlarının hər biri - Levin, Anna Karenina, Bolkonskiy, Pier - həyatın anlamının axtarışındadırlar. Əlsində bu obrazların hər biri Tolstoyun özüdür. Tolsoy "Müharibə və Sülh"ü, "Anna Karenina"nı yazdıqdan sonra uzun müddət depressiyaya düşür, həyatın anlamını itirir. Xristianlıqda gördüyü bəzi məntiqə uymayan şeylər onu gənc yaşlarında dindən uzaqlaşmağa vadar etmişdi. Yaşlı vaxtında isə "əgər Allah yoxdursa, əbədi dünya yoxdursa, öldükdən sonra basdırılacağıq və qurdlar cəsədimizi məhv edəcəksə bu dünyaya nə üçün gəlmişik?"

  Fikrimcə insan inamını itirəndə onun üçün ən ağır şey "əgər həyatdan sonra əbədi dünya yoxdursa bu qədər haqsızlıqlar nəyə görə yaşanır? Vicdan hissi nəyə görə var? Nə üçün günahsız insanlar bu dünyada haqsızlıqlara uğrayır? Yaxşılar da, pislər də layiq olmadıqlarını əldə edir?"  sualları ilə üz-üzə gəlməkdir. İnsanın inamı olanda ən azından bu dünyada olan haqsızlıqların əbədi dünyada balanslaşdırılacağı ümidi ilə yaşayır. İnamı itirdikdə isə bunların hamısının anlamı itir, bir sözlə həyatın anlamı itir. İnsani münasibətlərin əsasında duran mənəviyyat (morality) hissi mənasızlaşır və məhv olur. "Karamazov qardaşları"nda belə bir hissə var, deyir "əgər insanlarda əbədiyyətə inam hissini öldürsəz, yəni insanlar ölümdən sonrakı həyata inanmasa, heçnə mənəviyyatsızlıq (immoral) sayılmaz, hannibalizm belə. "

  Əgər ölümdən sonra həyat yoxdursa günah deyilən bir şey də yoxdur. Əgər belədirsə niyə insanda vicdan hissi var? Və bu vicdan hissi insanın cinayət işləməsini balanslayır. Mənim fikrimcə insanda olan vicdan hissi də, inam hissi də dünyanın düzəninin pozulmasının qarşısını almaq  məqsədini daşıyır.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Məğlubedilməz Türk, Kempelenin şahmat maşını

    "Meğlubedilmez Türk" 1769-cu ildə Volfqanq fon Kempelen tərəfindən hazırlanmış avtomat şahmat maşınıdır. Bu maşın üzərində şahmat lövhəsi olan taxta qutu ve onun arxasında oturan mumdan hazırlanmış türk geyimli fiqurdan ibarətdir. "Məğlubedilməz Türk" bir çox avropa şəhərlərində sərgilənmiş, məşhur şahmatçılar ilə oynamış və oyunların əksəriyətində qalib olmuşdur. "Meğlubedilməz Türk" hətta Napoleonla da oynayaraq ona qalib gəlmişdi.     Bu müəmmalı maşın ilk sərgiləndiyi gündən böyük maraq oyadır, lakin uzun illər onun mexanizminin necə işlədiyi sirr olaraq qalır.    Oyuna başlamazdan əvvəl qutunun qapıları açılaraq onun daxilindəki mürəkkəb mexanizm tamaşaçılara göstərilirdi. Əslində isə qutunun içində güclü şahmat oyunçusu oturur və türkü idarə edirdi. Şahmatçının görsənməməsi üçün qutunun künclərində güzgülərdən ibarət sistem quraşdırılmışdı ki, bu da vizual olaraq şahmatçını gizlədirdi. Şahmatçı rəqibinin oyununu görə bilmədiyi üçün şahmat f...

How to Address Skills Mismatch and Underemployment Problems of Graduate Students in Azerbaijan

  Introduction One of the most problematic issues in Azerbaijan is underemployment of graduate students, which stems from several reasons such as lose connection and cooperation between higher education and labor market, low involvement of labor market representatives in higher education curriculum development and skill mismatch of graduate students. In Azerbaijan, many university students lack a clear understanding of job requirements, how to acquire the necessary skills and certificates, where to look for relevant jobs and internships, and how to network with potential employers. They often receive inadequate guidance from mentors, advisors, or professors in their institutions. Although some students attend career expos to explore potential opportunities, these events are not organized systematically and often yield few tangible results. Good-quality retraining and upskilling opportunities are relatively scarce. The Minister of Education and Science, Emin Amrullayev said at t...

Əjdəha və siçanlar

                 Çöllükdə yırtıcı vəhşi heyvanın əlinə keçən xəbərsiz bir yolçudan bəhs edən belə bir şərq nağılı var. Heyvanın əlindən qaçmaq istəyən yolçu boş quyuya atlanır, amma quyunun dibində ağzını açaraq onu udmağa hazırlaşan əjdəhanı görür. Yazıq yolçu heyvanın onu yeyəcəyindən qorxub quyudan çıxmağa ürək eləmir, nə də quyunun dibinə düşmür ki, əjdəha onu yeyər. Belə ki, o quyunun divarındakı çatın arasıdan bitən kolun budağından yapışaraq üstünə dırmaşır.  Onun qollarındakı gücü zəifləməyə başlayır və anlayır ki, tezliklə özünü onu hər iki tərəfdən gözləyən ölümə təslim edəcək. Buna baxmayaraq o yenə də dırmaşmağa davam edir və birdən ətrafına baxanda görür ki, budağından sallandığı kolun ətrafında davamlı dövrə vuran iki siçan, biri qara, biri ağ, kolu gəmirir. Tez ya da gec onlar kolu gəmirib qurtaracaqlar, budaq qırılacaq və o, əjdəhanın ağzına düşəcək. Yolçu bunu görür və bilir ki, onun məhvi qaçınılmazdı. Lakin, o h...